perjantai 30. lokakuuta 2015

Helppo mukaan otettava välipala


Ajattelin joskus, että pysyn hoikkana tai jopa laihdun, jos en syö niin usein. Saatoin jättää aterioita välistä silloin, kun tiesin päätyväni synttärikakkua leikkaamaan tai ravintolaillalliselle.

Eihän se näin mene, vaikka niin voisikin kokonaiskalorimatemaattisella logiikalla päätellä. 

Kroppa on fiksumpi. Aineenvaihdunta hidastuu ja pysähtyy, mikäli keho ei saa polttoainetta.

Huomaan edelleenkin ajoittain, että on saattanut mennä aivan liian pitkä aika viime ruokailusta. Opiskelupäivät kotona on tästä hyvä esimerkki. Aamupalan jälkeen voin unohtaa syömisen pitkäksi aikaa. Teen koulutehtävää ja välillä muita juttuja niin intensiivisesti, että kun mies viideltä iltapäivällä ihmettelee kiukkuisuuttani, tajuan, että olen syönyt ehkä kymmenen, yhdentoista aikaan päivällä. 


Säännöllinen ruokailurytmi on tärkeä asia, mutta joskus välipaloja on vaikea ottaa evääksi mukaan. Aika monet jutut pitäisi säilyttää viileässä tai kuljettaminen on vaikeaa. Pähkinät ja raakapatukat on loistava idea, mutta nyt olen löytänyt yhden välipalavaihtoehdon lisää kun sain testiin Voimaruuan 360 Wholefood-smoothiepohjapusseja.

Kätevä keksintö, ja helppo ottaa vaikka töihin tai kouluun mukaan. Sitten vain sekoittaa esimerkiksi shakerissa veden kanssa ja hörppää pois sellaisenaan. Mikäli käden ulottuvilla on blenderi, voi sekaan heittää mitä mielii.

Minä lisäsin kuvassa näkyvään annokseeni banaania sekä puolukoita, mutta voisi olla aika ihanaa myös muutaman mintunlehden, kylmän mantelimaidon ja jäisten mustikoiden kanssa. Pelkältään veteen sekoitettuna makuelämys jää melko tylsäksi, vaikka onkin pullollaan hyviä ravintoaineita.  

Pussi sisältää mm. heraa, mantelia, kaakaota, kookosta, pellavansiementä, auringonkukansiementä, seesaminsiementä, chiansiemeniä sekä psyllium-kuitua. 


Mikä on sun näppärä, mukaan otettava välipalasi? 



Saatu testiin blogin kautta

8 kommenttia:

  1. Tuo voisi olla varteenotettava vaihtoehto, kamalinta on jos tulee nälkä, silloin tulee äkkiä napsaistua jotain väärää. Vielä jos on hyvää. ;)

    Ihanaa viikonloppua Ansku <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimenomaan, ja vaikka kuinka tietäisi ettei kannata.

      Kiitti ja samoin sulle! <3

      Poista
  2. Miulla kulkee yleensä pitkiksi venyvinä päivinä kassissa mukana jokin hedelmä - yleensä banaani tai pari mandariinia. Saa vähän lisää kaivattua energiaa eikä pääse kiukku yllättämään, muttei ole kuitenkaan niin tuhtia etteikö tekisi mieli syödä vihdoin kotiinpäästessä ihan kunnollistakin ruokaa. :)

    VastaaPoista
  3. Sorruin aiemmin ihan tuohon samaan: lounaan jälkeen tiivis työtahti ja vielä illalla harrastuksia/kotipuuhia kunnes yhtäkkiä huomaa että on ihan kiljuva nälkä. Nyt olen ottanut välipalaa töihin. Usein esim. rahkapurkki, mausteeksi kaakaonibsejä ja banaania tai marjoja. Onpa aika kiva tunne kun jaksaa paahtaa hyvin vielä iltapäivänkin. Aina ei kuitenkaan saa eväitä jääkaappiin joten niinä päivinä tuollainen sekoiteltava tuote voisi olla hyvinkin toimiva. Patukat kun ei jotenkin iske vaikka monenlaisia olen kokeillut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi mä tykkään raakapatukoistakin, joskus saatan ostaa ihan herkuksikin :D Täytyis alkaa tekeen itse ehdottomasti.

      Poista
  4. Nuo pussit kuulostavat hyvältä vaihtoehdolta.Itse teen usein energiapatukoita,joita on helppo sujauttaa mukaan laukkuun:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ne onkin varsin näppäriä. Mä en ole vielä tehnyt, mutta täytys! Ne on hyviäkin :)

      Poista

Kiitos kommentistasi!