torstai 4. helmikuuta 2016

Loman jälkeinen treeni

Mikäli mielii vielä mahtua housuihinsa, on kolmen viikon lomailun jälkeen syytä palata taas aktiivisemman liikunnan pariin. Suunnitelmani liikunnallisesta Panaman matkasta tyssäsi heti alkuunsa, minä nimittäin pakkasin mukaani mojovan lenssun. Strepsils tuli tututksi, kun flunssa otti itseensä lentokoneen matkustusilmasta, ja ensimmäiset matkapäivät vietin melko ääneti - lähinnä paperille näkemyksiäni kirjoittaen, ja niiden avulla keskustellen. Hiljaista kommunikaatiota parhaimmillaan, mutta asteen verran turhauttavaa.

Vasta viimeisellä viikolla olo helpotti ja sitä viitsi lähteä pienelle hölkälle. Kyykkäillä ja punnertaakin. On siis aloitettava - jos ei nyt sentään nollasta, niin aika alusta kuitenkin.


Kaksi salitreeniä on nyt takana. Kaksi kevyttä, tunnustelevaa kokovartalotreeniä. Loman jälkeisen liikunnan ei tarvitse olla rankkaa, eikä liikuntakertoja edes kannata lisätä älyttömiin määriin. Ei se lähtötaso lopulta niin kaukana ole, mutta keho saattaa ottaa sen verran osumaa, että lihakset tulevat mitä todennäköisesti liian kipeäksi. Ja liikunnasta on taas pidettävä monen päivän tauko. Sitä paitsi, itsensä rääkkääminen ei ole in, mutta kehon kuuntelu se vasta muodikasta onkin. 

Hiljaa hyvä tulee. 


Suunnitelmani on seuraavanlainen

1 Kaksi kevyttä, tunnustelevaa kokovartalon kuntosalitreeniä, jolloin keskityn muistuttelemaan lihaksia ja niveliä mistä salitreenissä olikaan kyse. Painotan alku- ja loppuverryttelyä. 

2 Seuraavat treenikerrat vastaavat kuntosaliohjelman kevyttä viikkoa. Painoja on hiukan enemmän, mutta harjoitus on edelleen kevyttä. Keskityn tekniikkaan. En hätäile, kehitystäkin tapahtuu. 

Tässä vaiheessa kehoni on taas valmis tositoimiin, ja voin jatkaa harjoittelua samalla tavalla kuin ennen lomaa. Nyt se on saanut levätä ja palautua kunnolla. 


Miten sinä treenaat loman jälkeen? Pääsetkö liikuntaan kiinni samalla innolla? 

2 kommenttia:

  1. Minä olen sellainen tuuritreenaaja, ettei tosikaan :D Nyt on selkeästi menossa jokin parempi kausi, sillä viikon sisään olen treenannut jo KOLME! kertaa.. Ehkä kesäkunto houkuttelee ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hei hienoa! Tsemppiä kesäkunnon saavuttamiseksi :)

      Poista

Kiitos kommentistasi!