keskiviikko 10. helmikuuta 2016

Panostan itseeni - vähennän treenikertoja

Kuuntele kehoasi ja mieltäsi. Noihin kahteen sanaan kiteyttäisin tämän hetken suhtautumiseni liikuntaan. En siis rynnännyt heti loman jälkeen nostelemaan painoja täydellä teholla - joskus tietämättömämpänä olisin voinut niin tehdäkin - vaan muistuttelin lihaksia, niveliä ja hermoja pikkuhiljaa siitä, mitä se kuntosaliharjoittelu olikaan. 

Kehon ja mielen kuuntelemisella tarkoitan käytännössä, että jätän salitreenin vähän vähemmälle. Pyrin kahteen kuntosalikertaan viikossa, mutta voin tehdä enemmänkin jos haluan ja jaksan. Kehonpainoharjoittelu kotona on myös erittäin jees, jos koen sen hyväksi juuri silloin. 

Tarkoitan kehon ja mielen kuuntelemisella myös sitä, että kävelen koirien kanssa, ja se tarkoittaa varsinkin sitä, että yritän tutustua entistä lähemmin joogaan ja mielenhallintaan. 

Treenitoppi Adidas, trikoot Nike, tossut Puma

Koska elämäni on nykyisin jos ei sentään hektistä, niin ainakin hiukan sekavaa. Opiskelen kahta aivan erilaista alaa ja yritän selviytyä siinä sivussa perusarjesta, liikuntaa unohtamatta. Herkkänä tapauksena kuormitun eri tavalla kuin vähemmän herkät ihmiset. Joskus palauttavana pitämäni liikunta onkin muuttunut päinvastaiseksi. Energiaa syöväksi. Näin kävi viime vuoden loppupuolella. 

Siitä viisastuneena keskityn nyt enemmän kehon- ja mielenhuoltoon ja vähennän kuntosaliharjoittelun viikkomäärää. Se on ollut järkevä päätös. Tulin juuri salilta, ja olo on mitä mainioin. Treeni kulki! Huippufiilis saattaa johtua ihan vain siitäkin, että jaksoin punnertaa melkein samalla tavalla kuin ennen salitaukoa. 3x10 punnerrusta teki tiukkaa, mutta mä tein ne. Jes! Ei se voima katoa ihan niin nopesti kuin aina pelätään.

Ihanaa viikon jatkoa!

8 kommenttia:

  1. Kävitkö jo tsekkaa sen erityisherkkien faceryhmän jonka linkitin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hitsit, en, mutta kiitos muistutuksesta :)

      Poista
    2. Täytyykin tehdä taas uusi blogiteksti aiheesta. Edellisestä on jo aikaa. :)

      Poista
  2. Itsensä kuunteleminen on hyvästä. Itsekin lopetin aamutreenit, koska aloin miettimään, että niistä on enemmä haittaa kun hyötyä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tilanteen mukaanhan sitä täytyy tehdä ja itseään kuunnellen :)

      Poista
  3. Kuulostaa oikein hyvältä ja fiksulta :). Niin kun jo fb ssä kommentoinkin : ei se määrä aina ,vaan laatu :).
    On toi kova työmaa kahlata kahta eri opinpolkua . "nostan hattua" Jaksaa jaksaa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimenomaan. Jollei olisi niin paljon kaikkea muuta, treenaisinkin varmasti enemmän :)

      Poista
  4. Näissä jutuissa on kyllä totisesti hyvä kuulostella omia tuntemuksiaan ja jaksamistaan. Toisaalta sitten ehkä panostaakin niihin harvempiinkin salikertoihin huolella, ilolla ja intohimolla.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!