perjantai 18. maaliskuuta 2016

Tehokkaasti kuntoa kohottava ja rasvaa polttava HIIT-treeni

Viime viikolla tuli treenattua mukavan napakasti ja tehokkaasti. Tässä yksi treeniesimerkki. HIIT-tyyppisen harjoittelun suunnitteli personal trainer Sirja

Lämmittelyksi askellusta boksin päälle.

Sitten tositoimiin. Harjoitukset tehdään peräkkäin, ja kun kaikki liikkeet on tehty, pidetään pieni tauko ja toistetaan. 

10 boksihyppyä. Laatikon päällä hyvä vartalon ojennus. Keskityin etten rämähdä boksin päälle, vaan hyppään mahdollisimman äänettömästi, mutta kuitenkin nopeasti. 


Heti perään nyrkkeilyä, mahdollisimman tehokkaasti ja napakasti. Yhteensä 20 lyöntiä. 

Heti perään tasaloikkia aitojen yli (6kpl) ja hypyt myös takaisin. 

Perään köysi"pudistelu" 10 kertaa, eli pidin köysien päistä kiinni ja ravistin kuin mattoa. Koko kroppa liikkeeseen mukaan. Perään sama vuorokäsin 10 kertaa. 


Perään kelkan työntö lisäpainoilla. Työnsin kelkan myös takaisin. 

Perään maastaveto Trap bar-maastavetotangolla kymmenen kertaa.

Heti perään eri painoisten kuntopallojen paiskominen lattiaan. Paiskasin 4 palloa, kaksi kertaa jokaista. Nostin pallon suorille käsille ja paiskasin sen voimakkaasti lattiaan niin, että vatsalihakset aktivoituivat myös tehokkaasti. 

Toppi Adidas, trikoot Nike, tossut Asics

Lepäsin sen verran, että henki kulki taas, ja jatkoin toiselle kierrokselle. Valmis!

Hiki tuli ja kropassa tuntui. Myös seuraavana päivänä ja hyvin kokonaisvaltaisesti. Eikun kokeilemaan 

Tämä treeni tehtiin Hämeenlinnan Kuntokeitaalla. Kiitos Sirja kuvausavusta!

9 kommenttia:

  1. Aivan mieletön treeni.
    Mie aloitin viikonloppuna bikini hiit challenchin (tai jotain sinne päin). Se on samantyylinen mutta kotona tehtävä. Kolmen viikon treeni, viisi treeniä viikossa plus omat normaali salikäynnit päälle. Kyllä on ollu hikisiä iltoja kotona. Puuuh

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei! Kuulostaa napakalta :) onko sit kolmen viikon jälkeen palautteluviikko? Toivottavasti. Treeni-iloa ♡

      Poista
    2. Okei! Kuulostaa napakalta :) onko sit kolmen viikon jälkeen palautteluviikko? Toivottavasti. Treeni-iloa ♡

      Poista
  2. Just tänään mietin, miten olinkin viime kesänä nykyistä paremmassa fitissä. Mutta sehän johtui tietty siitä, että tein just tuollaisia samoja juttuja torpalla jatkuvasti, aidanrakentamisesta tavaroiden siirtelyyn.
    Voisi olla ihan hyvä vaikka näin talvisaikaan kokeilla hiittiä sali-olosuhteissa, niin ei tulisi taas kesän alussa niin shokkina kropalle se kaikki mökkitouhu! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No siinä on hyötyliikuntaa just parhaimmillaan!

      Poista
  3. Kun mä treenasin PT:n kanssa, niin se kidutti mua tällaisilla treeneillä... joskus meinasin kuolla ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vääähään nautit kuitenkin eiks? ;)

      Poista
  4. Ompas ihanan näköinen ja kuuloinen rääkki treeni, heti tuli kauhea himo lähteä salille! Ainoa vaan että jostakin syystä en uskalla hypätä millekään tasolle :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa? No siinähän olis hyvä kehityshaaste sitten? Tää oli mullekin eka kerta kun hypin boxille, myönnän et jännitin ensin mut hyvin meni.

      Poista

Kiitos kommentistasi!