sunnuntai 11. syyskuuta 2016

Paluu treenisalille - miten meni?

Yli kuusi viikkoa sitten satutin olkapääni. Sen jälkeen treenit ovat olleet lähinnä kuntouttavia tai kävelyä. Vaikka sitä ajattelisi, että kyllähän sitä mäkijuoksua, loikkatreeniä tai kyykkyjä smithissä voi tehdä, niin näin se vain on, että olkapää on niissäkin mukana. 

Muutaman viikon kohdalla tein varovaisen jalkateenin salilla. Testimielessä. Prässi sujui jotenkuten. Kun pidin painot hyvin pienenä, ei olkapäähän kohdistunut painetta (Kuntosalillani prässissä pidetään painokoukkuja käsillä kiinni treenin ajan). Polven ojennus ja koukistus samoin, mutta tosi tarkkana sai olla. Myös lantionnostoja smithissä kykenin suorittamaan niin, että pidin kipeän käden vastaotteella tangossa. 

Mutta kaikki se oheistoiminta. Painojen paikoilleen asettelut, penkkien siirtämiset ja muut olivat tosi hankalia. Kylmäpussi piti kaivaa pakkasesta heti kotiin päästyäni.  

Joogaaminenkin jäi vähälle, kun kobrat, korkeat lankut ja alaspäin katsovat koirat eivät kertakaikkiaan tulleet kuuloonkaan.

Olkapää ei ole vieläkään täysin parantunut, mutta selkeästi parempaan suuntaan ollaan menossa. Vielä ei ole järkeä edes yrittää punnertaa tai tehdä vipunostoja sivulle, mutta salitreeni - hyvin kevyt sellainen - onnistui tänään. Ja eilen sain tehtyä vuorikiipeilijäasennossa vatsatreeniä. Sekin on jo tosi iso juttu. Mutta ei sitä kyllä voi joka päivä tehdä. Ei tosin ole mitään syytäkään. 


Tämän päiväiseen olkapääystävälliseen jalkatreeniini kuului runsaan alkulämmittelyn jälkeen: 

1. Maastaveto 20kg:n tangolla (kipeä käsi vastaotteessa) 3 x 20 + superina perään sivukyykyt 2 x 20 ja askelkyykyt 1 x 30. 

2. Lantionnostot smithissä 3 x 20

3. Kyykyt kahvakuula sylissä 3 x 20

4. Takapotkut taljassa 3 x 10

Kyllä huomasi, että on ollut pitkä tauko. Vaikka treeni oli olevinaan kevyt, ei se siltä tuntunut. Mutta onneksi tiedän, että lihasmuistin ansiosta teen taas pian entiseen tapaan, kunhan olkapää paranee. Maltti on valttia ja kehoa kuunnellen on syytä edetä, vaikka tietenkin mieli tekisi pistellä menemän jo. 

Ylävartalotreenejäkin odotan kuin kuuta nousevaa. Ensimmäiset punnerrukset mahtavat olla aikamoista räpimöimistä, sitten kun niiden aika on. 

Mutta se minusta. Miten sun treenit sujuvat? 

4 kommenttia:

  1. Tsempit toipumiseen, olkapää on kyllä tylsä kipeänä :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Joo, on saanut tehdä töitä ettei turhaudu ;)

      Poista
  2. Ai kamala mikä reeni. En pystyis ikinä tekemään varmaan yhtäkään noista liikkeistä. ;D

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!